Klikk utenfor lisensavtalen eller trykk ESC for å lukke
1.
Innledning
Denne avtalen er inngått mellom Axia AS (heretter kalt Leverandøren) og Kunde. Avtalen regulerer partenes ansvar og forpliktelser.
2.
Leverandørens ytelser og plikter
Leverandøren forplikter seg til å drifte serversiden av AxiaFrakt på sin maskin og foreta nødvendige systemmessige oppdateringer og rettelser for å sikre stabil drift. Videre forplikter leverandøren seg til å holde klientdelen av AxiaFrakt oppdatert og gi kunden tilgang til sin database.
Leverandøren fraskriver seg ethvert ansvar for skade eller tap som følge av bruk av dennes programvare eller utstyr. Herunder gjelder også all prisberegning, samt andre tjenester levert av 3.part.
Det er til enhver tid kundens ansvar å holde seg oppdatert på nasjonalt og internasjonalt regelverk, og sørge for at transportørene får nødvendig informasjon og korrekte dokumenter.
3.
Kundens forpliktelser
Kunden forplikter seg til å betale en lisensavgift forskuddsvis for 12 måneder fra programmet gjøres tilgjengelig for bruk. Lisensen beregnes utfra bestilling, og kan justeres opp etter faktisk forbruk. Lisensavgiften justeres en gang pr.år Avtalen vil automatisk bli fornyet etter avtaleperiodens utløp dersom den ikke blir sagt opp skriftlig minst 30 dager før forfall. Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter i samsvar med den til enhver tid gjeldende prosentsats etter lov om renter ved forsinket betaling. Per 31.12 legges påløpt rente til hovedstolen, og summen danner nytt grunnlag for renteberegning (rentes rente). Dersom denne avtale også innebærer leveranse av utstyr, har leverandøren salgspant i det leverte utstyret inntil full betaling har skjedd.
4.
Opphavsrett/disposisjonsrett
Leverandøren har all opphavsrett/eiendomsrett til programmene. Kunden har disposisjonsrett til programmene i den perioden han betaler lisensavgift. Det er ikke adgang til å overføre disposisjonsretten uten leverandørens skriftlige samtykke
5.
Erstatning/reklamasjon
Den som vil påberope seg at avtalen er misligholdt, må omgående reklamere skriftlig etter at vedkommende fikk kjennskap til misligholdet. Reklamasjon/erstatning kan ikke under noen omstendighet overstige et års lisensavgift.
6.
Force majeure
Dersom avtalens gjennomføring hindres, eller i vesentlig grad vanskeliggjøres av forhold som ligger utenfor partenes kontroll, suspenderes partenes plikter i den utstrekning forholdet er relevant, og for så lang tid som forholdet varer.
7.
Support
Leverandøren tilbyr telefonsupport mellom 08.00 og 16.00 mandag til fredag. Support omfatter kun spørsmål relatert til AxiaFrakt. Andre supporthenvendelser faktureres etter nærmere avtale. Kunder uten supportavtale belastes et fast beløp pr. telefonhenvendelse.
8.
Konflikter
Uenighet om virkning, innhold eller gjennomføring av avtalen skal forsøkt løst ved forhandlinger. Fører ikke dette frem innen 45 dager, kan tvisten fremmes ved de alminnelige domstoler. Saken skal føres i den kommune hvor LEVERANDØREN har sin forretningsforbindelse.
9.
Personvern
Se her for GDPR erklæring.
Klikk utenfor lisensavtalen eller trykk ESC for å lukke
Klikk utenfor vinduet eller trykk ESC for å lukke
AxiaFrakt Prisliste 2021
AxiaFrakt Mini: 160,- pr. mnd
AxiaFrakt Standard: 333,- pr. mnd
AxiaFrakt Pluss: 471,- pr. mnd
AxiaFrakt Fullversjon: 1611,- pr. mnd
Alt. 1 AxiaFrakt Mini inneholder
- En avsender
- En valgfri EDI transportør (av de som støttes)
- Inntil 300 sendinger pr år
- Maks. en bruker
- Ingen begrensning i funksjonalitet
Alt. 2 AxiaFrakt Standard inneholder
- En avsender
- To valgfrie EDI transportører (av de som støttes)
- Inntil 1000 sendinger pr år
- Ingen begrensning på antall brukere
- Ingen begrensning i funksjonalitet
Alt. 3 AxiaFrakt Pluss inneholder
- To avsendere
- To valgfrie EDI transportører (av de som støttes)
- Inntil 2000 sendinger pr år
- Ingen begrensning på antall brukere
- Ingen begrensning i funksjonalitet
Alt. 4 AxiaFrakt Fullversjon inneholder
- Ubegrenset antall avsendere
- Ubegrenset antall transportører (av de som støttes)
- Ingen begrensning på antall sendinger
- Ingen begrensning på antall brukere
- Ingen begrensning i funksjonalitet
Tilleggstjenester til alternativ 2 og 3:
- Ekstra sendingsnummer
- kr 80 pr. mnd (1000 ekstra) Belastes for hele året
- Ekstra transportør
- kr 50 pr mnd
- Ekstra avsender
- kr 110 pr. mnd
Faktureres 2 ganger pr år.
Oppsigelse meldes skriftlig min. 30 dager før forfall.
Klikk utenfor vinduet eller trykk ESC for å lukke
Klikk utenfor vinduet eller trykk ESC for å lukke
Telefonsupport
Avtalen inkluderer 2 mnd fri telefonsupport
etter oppstartdato. Deretter belastes en avgift for
tilgang til telefonsupport, begrenset oppad til 12 %
av lisensprisen, minimum kr. 42| pr mnd.
Dette er en frivillig supportavtale som gir deg tilgang til telefonsupport
mellom kl. 08.00 og 16.00 mandag til fredag, samt
prioritet på alle e-post henvendelser.
Kunder uten telefonsupportavtale vil bli belastet et
engangsbeløp pålydende kr. 75,- pr. henvendelse.
Klikk utenfor vinduet eller trykk ESC for å lukke